I lost my phone...

Ik heb jullie helaas niet op de hoogte kunnen brengen van de gebeurtenissen die ik de afgelopen dagen heb meegemaakt, het waren namelijk volle en intense dagen. Ik was daarnaast te moe om aan mijn blog te werken, naast de leuke kiekjes die jullie te zien krijgen moet er namelijk ook gewoon gewerkt worden. Het werk bestaat voornamelijk uit paden gangbaar maken of nieuwe paden maken. Elke dag een aantal uur een schep, machete of bikhamer rondslingeren is zeer vermoeiend kan ik je vertellen, mijn handen staan vol van de blaren en ik zweer je ik heb elke dag spierpijn. Ik heb zelfs een aantal mooie littekens aan mijn collectie kunnen toevoegen, heel handig ben ik dus niet haha.

Ik zal jullie kort meenemen in de afgelopen dagen:

Bushcamp (13-07-2021)
Om 17:00 vertrokken Chopper en ik naar de bushcamp om daar te overnachten midden in de natuur, onder de sterren. Er kwamen ook andere vrijwilligers van andere reserves die ik al eerder had ontmoet, dus het werd een gezellige boel. We hebben eerst een mega kampvuur gestookt en daarna hebben we onze slaapspullen rondom het warme vuurtje gelegd. Vervolgens zijn we gaan braaien, dit is BBQ'en op z'n afrikaans. Tijdens het eten veel verhalen uitgewisseld met de andere vrijwilligers, wat opvallend was was dat zij eigenlijk allemaal een studie deden die totaal niks met het wildlife vrijwilligerswerk te maken had. De groep bestond uit Italianen, Duitsers, Zwitsers en een Amerikaan. S'avonds hebben we een lecture gekregen over astronomie, de hemel stond BOM vol met sterren. Ik had nog nooit in mijn leven zoveel heldere sterren gezien, op zich logisch als je in Nederland woont haha. Maar we konden mega veel sterrenbeelden vinden en er waren zelfs planeten te zien! Dit was nog niet alles, terwijl we stonden te praten liep er een hyena langs ons kamp en konden we een luipaard horen.

Voordat we gingen slapen moesten we afspreken in welke volgorde we de wacht gingen houden, er moesten namelijk altijd twee mensen wakker zijn om te zorgen dat we niet met zijn allen zouden worden opgevreten. Chopper en ik hadden gelukkig de first watch, we konden dus lekker het langste aan een stuk doorslapen na onze wacht. We moesten van 22:00 tot 00:00 wakker blijven, echter heb ik Chopper echt tien keer moeten wakker slaan! Deze guy viel ELKE keer in slaap en snurkte echt keihard, elke keer dat ik hem een tik op z'n hoofd gaf zei hij "I'm just thinking!"... Yeah right Chopper ;)

Samen nog een rondje met de zaklamp gelopen voordat we de volgende twee wakker moesten maken, hierna als een blok in slaap gevallen. Het was die avond wel echt mega winderig, dus ik werd de volgende ochtend wakker met een bek vol zand. Nouja... niet alleen dat, het zat echt overal haha!

Boat tour (14-07-2021)
Om 17:00 kwamen de andere vrijwilligers naar ons reservaat toe en reden we samen naar de Olifants River, waar een boot op ons stond te wachten. De boot bracht ons over de rivier naar een restaurant. Toen we aankwamen moesten we eerst onze drankjes bestellen om vervolgens weer voor 45 minuten rond te varen. Ik bestelde wat apple cider want van al die andere gekke drankmerken had ik nog nooit gehoord. Na een klein rondje varen en alleen wat krokodillen gezien te hebben, zijn we weer bij het restaurant aangemeerd en konden we gaan eten. Het was zo gezellig en heel fijn om eindelijk een keertje in het gezelschap te zijn van andere vrijwilligers en met hun te kunnen borrelen. Na de boat tour zijn we weer terug naar Struwig gevaren, wat er onderweg allemaal is gebeurt? Geen idee... ik was in slaap gevallen haha!

Trapped by elephants (15-07-2021)
Gisterochtend tijdens de road maintanance eindelijk een hyena kunnen vastleggen op mijn camera! Hyena's behoren tot de 'Ugly Five' van Zuid-Afrika, maar er was niks lelijks aan dit dier. It was so cute haha! Wisten jullie trouwens dat hyena's technisch gezien tot de katten behoren en niet tot honden? Dit komt doordat hyena's net als katten botten in hun oren hebben! Ik geef toe dat ik dit als bioloog niet wist, maar ik ben hier natuurlijk gekomen om te leren!

Na een middagje werken kwamen er twee nieuwe gasten in het reserve, deze mannen moesten we in de na middag meenemen op een gamedrive. Tijdens de gamedrive werden we omsingeld door een MEGA kudde olifanten, overal om ons heen stonden deze giganten lekker van hun eten te genieten. Sommige waren hier niet alleen aan het eten, er waren zelfs olifanten die hun 'fifth leg' aan het gebruiken waren... op arm afstand van onze vehicle... ze raakten ons nog net niet aan lol. Ook waren er twee jonge bulls die aan het stoeien waren, mijn hart zat in mijn keel. Deze olifanten hadden namelijk geen oog voor onze vehicle en denderden overal doorheen. Living for this kind of adrenline!

S'avonds met de gasten en de baas van het reserve ergens gegeten in de natuur (een andere mini bushcamp). Als je dacht dat Nederlanders veel kennen drinken ho maar, deze afrikanen zuipen er hier op los haha! Lekker rond het kampvuur genoten van mijn (uiteraard vegetarische) avondmaal en een glaasje Rosé, daarna weer teruggereden naar Struwig. Onderweg voor de vierde (!!!!) keer op een haar na een luipaard gemist, maar ik blijf hoop houden dat ik deze prachtdieren snel ga zien.

Mijn Iphone verloren... oeps... (16-07-2021)
Vanmorgen zoals elke morgen hier om 6:00 opgestaan om me klaar te maken voor road maintanance. Hierna zijn we naar de bushcamp gereden om er schoon te maken en alles klaar te zetten voor de nieuwe gasten die vanmiddag zouden komen om er drie dagen te overnachten. Toen we terug reden naar Struwig spotte ik in mijn ooghoek leeuwen! En toen gebeurde het... de vehicle reed met gillende banden een ravijn in waardoor ik een aantal keer in de lucht gelanceerd werd. Helaas gingen de leeuwen er weer vandoor, waardoor we weer diezelfde hobbelende weg terug omhoog moesten. Toen we eenmaal boven kwamen wilde ik mijn telefoon pakken... mijn hartslag stopte. Das pech, telefoon weg.

Honderd keer in mijn hoofd nagegaan waar en wanneer ik voor het laatst mijn telefoon in mijn handen had. Ik was ervan overtuigd dat ik mijn telefoon nog net voordat we het ravijn indoken vast had gehouden, maar ik ging op dat moment aan alles twijfelen. Heb ik mijn telefoon niet neergelegd toen ik ging plassen bij de bushcamp? Heb ik mijn telefoon ergens in de auto laten vallen? Zit hij niet gewoon in mijn rugzak? Meteen uit de vehicle gesprongen en als een malle het ravijn doorgespit. NERGENS te vinden. Als een of andere fast and furious coureur terug naar de bushcamp gereden om te kijken of mijn telefoon niet daar lag. Nope ook niet. Ken je dat gevoel van vroeger toen je kind was en je je moeder kwijt was in de supermarkt? I felt like that.

Toch maar weer gereden naar het ravijn om nog een keer te zoeken. Chopper ging rondlopen met zijn geweer, je weet maar nooit wat je tegenkomt haha. Het was letterlijk zoeken naar een spelt in een hooiberg. Overal gras, bosjes, bomen. Mijn geluid? Die stond uit... Zoek mijn Iphone? Dat werkte niet want ik heb geen internet in deze wildernis. Voelde me kei schuldig tegenover Chopper omdat we eigelijk nog veel moesten doen die middag en dit niet konden doen omdat Gabie weer der telefoon moet verliezen in de kaolo rimboe. "FOUND IT" riep Chopper opeens. Pfffff wát een opluchting na al deze heisa. Wát een geluk. En wát ben ik blij met Chopper! Nou deze geluksvogel gaat nu lekker slapen, geniet van de nieuwe foto’s!

Note to self: NEVER put your phone in a pocket that is/cannot be closed.

Liefs Gabie

Reacties

Reacties

Marinka

Wat een geweldig avontuur Gaby.

Marjon

Wat klinkt het allemaal fantastisch! Ik zie het helemaaal voor me. Echt een avontuur. ??

Joke Hietbrink

Wát een avontuur weer. En wat genieten wij hier van je verhalen. Spannend hoor zo die wilde dieren vlak bij.

Daniel

What a wonderful adventure.
Am so excited to read the stories

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active