Kruger National Park

Vandaag was het eindelijk zo ver, na twee weken wachten mocht ik eindelijk naar het wereldberoemde Kruger National Park! Maar voordat ik hierover ga vertellen zal ik nog even een korte samenvatting geven van gisteren. Gisteren moest ik weer om 7:00 de dag beginnen met road maintanance en werd ik tijdens het gladstrijken van de paden verrast door de aanwezigheid van een leeuw. Dit prachtige mannetje met donkergekleurde manen was bezig met het bewaken van zijn territorium. Nadat we klaar waren zijn Chopper en ik naar de rivierbank vertrokken om een nieuw pad aan te leggen, over een paar dagen wordt hier namelijk een trouwerij gehost. Waarom iemand gaat trouwen op een rivierbank midden in een reservaat? Ik begrijp het écht niet... Maar goed, we moesten dus al het gras en de bosjes daar weg harken om een simpel pad te creëren. Toen we hiermee klaar waren zijn we de nieuwe gasten (die eergisteren aankwamen) gaan ophalen en hebben wij ze meegenomen op een gamedrive.

En nu, na veel geduld te moeten hebben kan ik jullie eindelijk jaloers maken met mijn tripje naar het Kruger National Park. Misschien denken jullie nu huh maar jij was hier toch al? Nope! Het zit namelijk zo, Het Struwig Eco Reserve (mijn verblijfplaats) ligt in het Balule Nature Reserve, wat onderdeel is van het Greater Kruger. Het Kruger National Park is het oudste en het grootste nationale park van Zuid-Afrika en het Greater Kruger is een samensmelting van particuliere wildlife reservaten die samen een enorm beschermd natuurgebied vormen dat grenst aan het Kruger National Park. Genoeg uitgelegd, nu kom ik met mijn verhaal.

Vanochtend was een lijdensweg, ik moest namelijk om 3:00 opstaan. Voor diegene die mij niet kennen... ik ben dus géén (!) ochtendmens. Maarja ik had er natuurlijk alles voor over om naar het Kruger te gaan, dus ik kon me nog enigszins uit mijn warme bedje wurmen. Om 4:00 vertrok ik met Chopper en om 7 uur kwamen we aan. Na vijf minuutjes rijden in het park gebeurde HET. Na dit dier al vier keer eerder te zijn misgelopen zag ik hem eindelijk boven in een boom. Dit dier vinden is altijd moeilijk en hem zien is dan ook echt uniek hier in Zuid-Afrika. Maar daar was hij dan, een freaking L-U-I-P-A-A-R-D AAH! En je zult het niet geloven, maar op de terugweg zagen we er gewoon wéér eentje! Hoe bijzonder is dit.

Natuurlijk was dit niet het enige dier wat ik vandaag heb gezien, ik heb van de Big Five (leeuw, olifant, neushoorn, luipaard, buffel) alleen de neushoorn niet gezien. Daarnaast heb ik mega veel zebra's, impala's, gnoes, waterbokken, steenbokken, mangoesten, krokodillen, koedoes, waterschildpadden, nijlpaarden, klipspringers, grijsbokken en aapjes gezien. Ook heb ik veel verschillende kleurrijke vogels en gay giraffen gezien. Ja je las het goed, gay giraffen haha! Nee ik zal het uitleggen, mannetjes giraffen proberen kunstjes op elkaar om goed te kunnen oefenen, zodat als het eindelijk zover is ze goed presteren... uhh mega weird die dierenwereld eh? Al deze dieren kunnen jullie bewonderen in mijn foto's!

Om 17:00 reden we weer richting Struwig en alsof het Kruger Park nog niet genoeg was ook nog een aantal minuten voor aankomst een hele troep leeuwenwelpjes gezien! Ik durf te zeggen dat dit wel echt een van de mooiste dagen uit mijn leven was, wat een mega experience was dit. Ik ga nog even lekker nagenieten en alvast slaaplekker.

Liefs Gabie

Reacties

Reacties

Deborah Hietbrink

We genieten met je mee ! Om dit te lezen al

Sonja

Hoi Gabie, ik moet eerlijk bekennen dat ik een beetje laat je verhalen ben ga lezen (en dus wel een tijdje bezig ben geweest ?). Wat bijzonder wat je allemaal meemaakt, dat kunnen wij thuisblijvers niet bevatten denk ik. Je reis zit er helaas bijna op, geniet nog even de laatste dagen. Liefs en dikke knuffel.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active