Vals alarm

Gisterochtend namen Chopper en ik twee gasten om 06:30 mee op gamedrive. Voor een lange tijd kwamen we niks tegen, alle dieren lagen waarschijnlijk nog te pitten haha. Na een half uurtje voetstaps te hebben gereden kwamen we olifanten tegen. We werden weer omsingeld waardoor we weer niet weg konden rijden, helemaal niet erg want de olifanten kwamen weer kei dichtbij en we konden ze zo goed bekijken. Ik was iets te enthousiast met mijn camera aan het klikken waardoor een van de moederolifanten een beetje té dichtbij kwam, oeps haha. Gelukkig bleef het bij een simpele waarschuwing en liepen de olifanten weer door naar een andere plek om te grazen. Op de weg terug naar Struwig kwamen we een hyena tegen die wat ging drinken en zich vermaakte met wat etensresten. Deze etensresten worden door Recent (een van de werknemers hier) over het hek gegooid, waardoor er elke ochtend een rij hyena's voor het hek staan haha. De andere werknemers zeggen dan ook altijd dat het zijn 'honden' zijn. Een van de andere werknemers, Sepho, blijkt wel eens een van deze hyena's te hebben opgegeten... Blijkbaar een delicatesse hier.

Eenmaal terug bij Struwig hebben we geluncht en zijn hierna vertrokken met een hele grote aanhanger om brandhout te sprokkelen in het reserve. Deze aanhanger was zo zwaar dat we vast kwamen te zitten boven op een heuvel. De aanhanger werd losgekoppeld en deze reed met een rotvaart naar beneden en tackelde Resent zo onderuit. Arme Resent moest achteraf naar het ziekenhuis, gelukkig was zijn voet alleen zwaar gekneusd. Tijdens het houtsprokkelen weer mooie schrammen en littekens opgelopen, ik ben denk ik echt een magneet voor prikkelende takken. ELKE keer krijg ik takken in mijn gezicht gezwiept, misschien komt het ook gewoon door mijn lengte... alle planten zitten hier op mijn ooghoogte haha. Het hout wat we moesten sprokkelen was van een Rooibosboom, maar dit is niet zomaar een boom. Nadat deze bomen doodgaan valt het uit elkaar en de overgebleven stukken zijn MEGA zwaar. Ik geloofde gewoon niet dat deze afgebrokkelde stukken ZO zwaar konden wegen. Een simpele kleine tak moest ik gewoon al met twee armen dragen. De reden waarom we nou juist stukken van deze Rooibos moesten hebben was omdat dit hout oneindig blijft branden en er kolen ontstaan die gebruikt kunnen worden om te braaien. Na het sprokkelen vielen mijn armen er zowat af, het was mega vermoeiend kan ik je vertellen.

Na het hout sprokkelen en de lunch zijn we naar de Bushcamp gereden om er schoon te maken en alles klaar te maken voor de volgende gasten. Tijdens het schoonmaken van de haard kwamen we allemaal slangenhuiden tegen, helemaal intact. Jammer genoeg mag ik deze niet mee terug naar Nederland meenemen als souveniertje, het is namelijk verboden om dierlijke substanties in je koffer te hebben. Helaas pindakaas. Na het schoonmaken reden we weer terug naar Struwig. IEDEREEN in de vehicle zag een luipaard voorbij lopen en ik had hem gewoon gemist. Ik kon mezelf echt wel voor me kop slaan, maar niet getreurd ik had er gelukkig twee gezien de dag ervoor. Eenmaal op Struwig hebben we alle vehicles gewassen, deze worden namelijk na elke rit weer beladen met zand. Waarom wassen we die dingen dan eigelijk? Maar goed, al die jeeps gewassen en daarna lekker avondgegeten.

Na het avondeten lekker naar boven gegaan om te douchen, mijn haar zat namelijk vol met bladeren en houtresten. Terwijl ik aan het douchen was schreeuwde Chopper opeens dat ik onder de douch vandaan moest komen "THE LIONS HAVE MADE A KILL, WE HAVE TO GO NOW!". Hij had namelijk van een andere guide over de walkietalkie te horen gekregen dat de leeuwen een prooi te pakken hadden. Chopper zei dat ik vijf minuten had om mee aan te kleden en hij rende als een malle naar buiten om de vehicle beneden te halen. Met nog shampoo in mijn haar sprong ik onder de douch vandaan en kwam er toen achter dat ik geen schone kleren had klaargelegd, deze hingen namelijk nog buiten aan de waslijn. In mijn nakie gesprint door het huis en kleding van de waslijn afgetrokken en de allerlelijkste kledingcombinatie aangetrokken. Eenmaal klaar om te vertrekken kwam ik erachter dat ik vergeten was om mijn ondergoed aan te doen, shit, weer alles uit en opnieuw aantrekken. Chopper toeterde, ik sprintte naar buiten en vloog de vehicle in. Met gierende banden reed Chopper dwars door een compleet donkere wildernis. Ik moest vasthouden voor mijn leven, het leek net alsof ik boven op een rodeostier zat haha. Man man man, max verstappen was hier niks bij. Na een uur te hebben gezocht helaas niks kunnen vinden, waarschijnlijk loos alarm of ze hadden zich gewoon goed verstopt... Daar zat ik dan, met mijn nog niet uitgespoelde kop, in the middle of nowhere. Fantastisch.

Eenmaal weer terug lekker buiten bij het vuurtje een film gekeken met Chopper. Hierna lekker gaan slapen. Vanmorgen kunnen uitslapen want vandaag was ik vrij. Lekker heel de dag aan het zwembad gelegen, in het warme zonnetje. Het was eindelijk weer mooi weer, het is winter hier dus de temperaturen kunnen per dag heel wisselend zijn. De ene dag moet ik zeven lagen kleding aan en de andere dag ken ik gewoon in mijn korte broek rondlopen. Morgen weer vroeg aan het werk, dit keer op Struwig zelf. Er wordt hier van de week namelijk een trouwerij gehost, dus alles moet op tijd geregeld worden. Zal zometeen nog even wat algemene foto's van gisteren en vandaag plaatsen, alvast slaaplekkerallemaal!

Liefs Gabie

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active