Naar huis?

De afgelopen dagen weer zo druk dat ik geen tijd heb gehad om jullie op de hoogte te houden, dus doe ik nu lekker alles in één keer haha. Zoals ik al eerder vertelde zou er hier zaterdag een trouwerij gehost worden, afgelopen vrijdag stond dus in het teken van alles voorbereiden. Het echtbaar wilde per se op een rivierbank in the middle of nowhere trouwen en hadden andere merkwaardige verzoekjes. Ze wilde dat de gasten op de rivierbank konden zitten, Chopper en ik hebben dus de hele dag geploeterd om 30 zakken met hooi te vullen zodat de gasten daarop konden gaan zitten. Mijn handen zaten dan ook vol met splinters, de wonden ervan zijn nog steeds te zien. Deze weken hier maken mij er niet mooier op haha. Zaterdagochtend en middag bij de bushcamp het 'feest' klaar gezet, er moesten tafels versierd worden etc. Wat een eindeloze missie was dit zeg, het was zo'n winderige en koude dag. ALLES vloog weg, maar goed tegen de tijd dat het echtpaar aankwam was het gelukkig windstil en bleef alles op z'n plek liggen.

Op zondag heel vroeg alles bij de bushcamp opgeruimd zodat we weer leuke dingen konden gaan doen in de middag. Samen met Chopper en twee andere gasten ben ik de Hippo Rock gaan beklimmen, dit was een kleine berg midden in het reserve. Tijdens het beklimmen van deze rock keihard mijn kop gestoten aan een soort cactusplant, de meeste mensen weten dat ik een grote horizontale litteken op mijn voorhoofd heb... dit is inmiddels een mooi kruis geworden haha. Blessed. Anyways, wat een klim was het! Één misstap en je dondert gewoon heel wat meters naar beneden. Gelukkig heelhuids op de top aangekomen en het uitzicht was weer eens prachtig. Jullie gaan het niet geloven, maar zelfs olifanten beklimmen deze berg! Boven op de berg lag allemaal olifantenpoep. En nee dit is hier niet neergelegd, ze beklimmen deze berg echt! Hoe? Geen idee. Of ze het overleeft hebben? Who knows. Na het beklimmen van de Hippo Rock zijn we doorgereden naar een brug die over de Olifants River gaat; de rivier doet zijn naam eer aan. Meteen zagen we olifanten vanaf deze brug! Ook hier was het uitzicht weer super mooi!

Vandaag was alweer mijn allerlaatste dag hier... pfff wat heb ik het hier geweldig gehad en wat ga ik het hier missen. Gelukkig heb ik een leuke afsluiting gehad vandaag. Leuk? Awesome day kan ik je vertellen. Eerst ben ik naar Jessica the Hippo geweest, zij is als kalfje gered en tussen de mensen grootgebracht. Echter is Jessica vrij om te gaan en staan waar ze wilt, ze is niet gevangen, heeft geen speciaal verblijf en word niet "verzorgd" door mensen. Het kan dus ook zijn dat Jessica er een tijd niet is omdat ze dan gewoon tussen de andere nijlpaarden in de vrije natuur rondzwerft. Ik heb Jessica drinken en appels mogen geven, het was zo cool! She was huge! Wisten jullie trouwens dat de dieren die de meeste mensen doden in afrika nijlpaarden zijn? Ik kon goed zien waarom, deze grote tank had slagtanden waar je U tegen kan zeggen.

Na Jessica zijn we doorgereden naar het Hoedspruit Reptile Centre. Dit centrum vangt voornamelijk reptielen op die als huisdieren zijn gehouden (verwaarloosd) en/of gedumpt zijn door de eigenaar. Dit centrum heeft de giftigste slangen van de wereld, van zwarte mamba's tot pofadders en van boomslangen tot cobra's. Ik heb slangen (die niet giftig waren ofcourse), leguanen, hagedissen, kameleons en spinnen mogen vasthouden! En jullie weten het... Ik heb echt een zware insecten fobie (en ja een spin is geen insect, maar je weet wat ik bedoel), dus een spin vasthouden is echt mijn grootste nachtmerrie. Zweten van hier tot Tokyo. Mijn hoofd inmiddels zo rood als een tomaat. Heftige koorts. Trillende handjes. Maar ik heb het gedaan... en dit doe ik ook NOOIT MEER.

Om de dag af te sluiten naar het Moholoholo Rehabilitation Centre geweest. Hier worden gestroopte, verstrikte en vergiftigde wilde dieren opgevangen zodat deze wanneer het mogelijk is weer terug uitgezet kunnen worden. Dieren gezien waar je alleen maar van kunt dromen... cheeta's, witte leeuwen, (zwarte) luipaarden, wilde honden, servals, verschillende soorten (roof)vogels en nog veel meer! Bekijk de foto's maar ;)

Eenmaal terug op Struwig een eindpresentatie gegeven aan het personeel hier en een mooie certificaat (voor mijn vrijwilligerswerk) in ontvangst mogen nemen. Morgen stap ik om 13:50 in het vliegtuig op weg naar hui... N-O-P-E. Verassing. Ik kan maar geen afscheid nemen van dit geweldige land, dus ik heb last minute besloten om naar KAAPSTAD te gaan! Sorry fam, not coming home yet haha. Wat ik daar allemaal ga beleven? New blogs are coming.

Liefs Gabie

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active