Exciting days ahead!

Terwijl ik gisteren mijn allerlaatste uitje aan het doen was, heeft mijn opa er wederom weer voor gezorgd dat ik mijn last minute trip naar Kaapstad kon verwezenlijken (dankjewel opa!). Aan het eind van de avond mijn backpack ingepakt, ik weet niet hoe maar deze was opeens voller en zwaarder dan toen ik hierheen kwam haha. Vanochtend ging mijn wekker om 07:00 en heb me vervolgens klaargemaakt voor vertrek. Ook nog snel even een afscheidsverhaaltje voor Chopper geschreven en wat cadeautje voor hem achtergelaten. Om 08:00 iedereen gedag gezegd en geknuffeld en hierna vertrokken naar het vliegveld, pfff wat ga ik het hier missen. Op de weg naar Hoedspruit kwamen we opeens bizarre situaties tegen. Eerst stuitte we op een mega kudde buffels, deze had ik alleen in het Kruger National Park gezien, dus langs deze dieren rijden was een nieuwe geweldige ervaring. Vervolgens zagen we een giraffe karkas liggen, deze giraffe was waarschijnlijk aangereden door een trein en door een dier verplaatst. Een eenzame hyena rook dit stinkende karkas en smikkelde van dit grote feestmaal. Eenmaal in Hoedspruit aangekomen zijn we nog even bij het Anne’s Cotton Club Cafe wezen lunchen, ik heb heerlijk toasts met gebakken ei, kaas en avocado gegeten. Je zult nu wel denken wie is we? Toevallig vlogen twee werknemers waar ik de afgelopen twee weken mee heb opgetrokken ook naar Kaapstad en zaten we in hetzelfde vliegtuig. Kieran (een chef) en Walter (een manager) zijn speciaal voor de trouwerij van afgelopen week ingevlogen (de eigenaar van het Struwig Eco Reserve bezit naast het reserve ook een aantal goudmijnen en restaurants, in een van deze restaurants zijn Kieran en Walter dus werkzaam).

Om 13:50 steeg het vliegtuig op vanuit Hoedspruit en drie uur later landde ik in Kaapstad. Heel de vlucht lekker geslapen en dus voor het eerst ontspannen kunnen vliegen. Op het vliegveld afscheid genomen van Kieran en Walter, hierna ben ik opgehaald door de chauffeur van mijn hotel. Tijdens de rit naar het hotel echt mega veel verzopen sloppenwijken gezien, je begint je hier echt te beseffen hoe goed je het eigenlijk wel niet hebt in Nederland... om 17:00 ingecheckt in The Cape Milner hotel. Wat heb ik een waanzinnig luxe hotel (bedankt opa haha!) en het personeel hier is mega behulpzaam. Toen ik aankwam heb ik gelijk mijn tours geboekt voor de komende dagen, wat ik allemaal ga doen op deze tours kun je aan het einde van dit verhaal zien. Na het boeken van mijn tours ben ik opgehaald door Kieran om gezellig ergens te gaan eten, we zijn naar het Kloof Street House restaurant gegaan. Het zat hier echt bomvol, dus moesten we eerst bij de bar wachten. Lekker geproost met Pornstar Martini's en gezellig gekletst. Na een aantal cocktails later mochten we om 20:00 eindelijk gaan eten. Na het eten weer netjes afgezet bij het hotel. Tijdens mijn drop off stelde Kieran voor om heel de week samen avond te eten, het is namelijk niet veilig om als vrouw zijnde hier alleen over straat te struinen. Wat is het toch fijn dat er zulke lieve mensen bestaan! Jullie hoeven je dus geen zorgen te maken, er wordt goed voor mij gezorgd hier haha.

Eenmaal terug op mijn hotel kamer lekker het bad laten vollopen en even tot rust gekomen na drie hectische weken. Morgen word ik om 08:00 opgehaald door mijn tourguide en kan mijn avontuur hier in Kaapstad beginnen. Uiteraard ga ik jullie weer stik jaloers maken met mijn foto's ;)

Slaaplekker, liefs Gabie

- Greenmarker Square
- V&A Waterfront
- Camps & Clifton Bay
- Castle of Good Hope

Bar/restaurant hopping (29-07-2021) samen met Kieran van 14:00 - ?

Capetown paragliding, Signal Hill & Table Mountain (30-07-2021) van 10:00 - 16:00

Whale Watching Tour (31-07-2021) van 08:00-17:00
- Herold Porter National Botanical Gardens
- Hermanus
- Boat based whale watching
- Wine tasting in Benguela Cove

Guntar

Nice schedule, have fun :)

Deborah Hietbrink

Veel plrzier😘

Ellian

Geweldig wat je allemaal gedaan en gezien hebt!

Joke Hietbrink

En nu is het weer voorbij. Wat heb je een ge-wel-di-ge tijd gehad. Wat een mooie herinneringen heb je gemaakt. God is goed voor jou geweest en heeft je zo goed geholpen. Ik ben zo reuze trots op je dat je dat allemaal in je eentje hebt gedaan. Je bent een voorbeeld en een bemoediging voor anderen, zeker ook voor mij. 😘