Billenknijpen

Vier weken voor mijn vertrek werd mijn vlucht opeens gewijzigd, in plaats van 6 juli zou ik nu 9 juli aankomen in Zuid-Afrika... Het sloeg in als een bom. Het was namelijk niet mogelijk om op een andere dag dan 6 juli aan te komen vanwege de specifieke pick-up door mijn partnerorganisatie. Ik was in totale paniek want mijn reis kon op deze manier meer doorgaan. Huilend diezelfde dag nog naar mijn opa gereden in de hoop dat hij een oplossing had, opa is namelijk de enige die dit soort dingen kan fixen.

Meteen heeft hij contact opgenomen met Vliegwinkel, die tevens alleen via de mail te bereiken was (schandalig!). Nadat we na een paar dagen nog steeds geen response van Vliegwinkel hadden gehad zijn we naar het reisbureau Pantareizen gegaan. Daar vertelde zij dat er geen andere vluchten mogelijk waren op de desbetreffende dagen en dat als je moet overstappen in een ander land je 10 dagen in quarantaine moet. Wat een gezeik...

Gelukkig was de werkneemster van Pantareizen heel behulpzaam, zij heeft nadat wij naar huis zijn gegaan de hele week gezocht naar alternatieve vluchten. Ik kreeg na een paar dagen het verlossende telefoontje, ze had een rechtstreekse vlucht gevonden! Geen 6 juli maar 4 juli, dit betekende dus dat ik twee dagen eerder zou moeten vertrekken. Helemaal prima als ik er maar op tijd ben! Opa had gelijk de nieuwe vlucht geboekt en daarbij ook de overnachtingen geregeld... Alles weer gefixed.

Maar toch sloeg het noodlot vier dagen voor vertrek toe... Alle nieuwsforums stonden er vol mee: 'Verwoestende besmettingsgolf' dwingt Zuid-Afrika tot nieuwe, strenge lockdown. Opnieuw stonden de tranen in mijn ogen... Het zal toch niet zo zijn dat ik letterlijk 96 uur van te voren te horen krijg dat ik (na twee jaar wachten) wéér niet mag vertrekken. Na wat research en belletjes de bevestiging gekregen dat de grenzen nog steeds open zijn en dat er alleen nieuwe maatregelen in het land zijn. God. Zij. Dank.

Vrijdag én zaterdag voor het eerst een PCR test moeten doen, deze waren namelijk nodig om te mogen reizen. Ik zal niet liegen... Het veel reuze mee haha. Maar goed, beide testen negatief dus ik mocht in ieder geval vertrekken. NU sta ik hier wederom met tranen in mijn ogen, maar dit keer van blijdschap. Mijn droom komt eindelijk uit. Ik vertrek zo naar Zuid-Afrika. Mocht je willen weten hoe mijn heenreis er uit ziet, aan het eind van dit verhaal een overzichtje. Ik ga me nu maar eens mentaal voorbereiden op de vlucht, voor diegenen die het nog niet wisten; I hate flying. Wish me luck.

Liefs Gabie

Vluchtchema

  • - Vertrek op 4 juli om 10:35 AMS aankomst in JNB om 21:20. Overachting in Johannesburg.
  • - Vertrek op 5 juli om 10:30 JNB aankomst in HDS om 11:25. Overnachting in Hoedspruit.
  • - Pick-up op 6 juli om 10:00 door partnerorganisatie.

Reacties

Reacties

Deborah Hietbrink

Have a safe flight ❤️ You

Guntar

"The dawn right before sun rises is the darkest". De mooie ervaringen zullen uiteindelijk zwaarder wegen dan de slechte, je moet gewoon doorzetten!

Joanne

Yeahhhh eindelijk!! Het is zover! Hele goeie reis en vooral Enjoyyyyyy! Ik ben benieuwd naar je verhalen!!

Joël

Gabie! Wat schrijf je leuk! En naar t lijkt erg makkelijk! Geniet van alles wat je tegen mag komen op je reis! Het is een prachtig land met hele mooie mensen!

Ellian

Oh oh oh wat een avontuur al! Gelukkig kun je er ook om lachen. Goede vlucht.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active