Halfway there

Om 10:35 vertrok ik vanochtend met KLM (een 777 voor de vliegtuigliefhebbers) van de opstijg-baan. Nét voordat ik de lucht in ging nog met papa geappt, die stond namelijk met mijn moeder en zusje bij een verloren Mc Donalds om mijn vliegtuig te kunnen zien. Toen mijn vliegtuig met gierende banden van start ging moest ik toch wel even huilen. Zat ik daar in mijn eentje met mijn jankmuil, in een vliegtuig waar maar een handvol passagiers in zaten, hopeloos te zoeken naar een madurodam Mc Donalds. JA! Daar was hij, toch nog even het gevoel gehad dat mijn fam me letterlijk heeft uitgezwaaid.

De vlucht die maar liefst ±10 uur duurde was gelukkig rustig, geen last gehad van turbulentie. Het eten in het vliegtuig was voor het eerst in mijn vliegleven hartstikke lekker haha! S'ochtends koude en warme pasta, s'middags een belegd broodje en s'avonds een panini! Alle maaltijden werden overigens geserveerd met een toetje, waarschijnlijk dachten ze dat ik zou gaan hongerlijden in afrika haha!

Om 21:20 aangekomen in Johannesburg, Zuid-Afrika heeft trouwens geen tijdsverschil met ons kikkerlandje. Je zult het niet geloven... maar heel de airport was LEEG (met uitzondering van de werknemers ofcourse). Ik kon dus in een stuk doorlopen, was binnen 10 seconden door de douane en had binnen een aantal minuten mijn bagage. Ik moest daarna naar buiten om bij de bus terminal te komen, dit was 1 minuutje lopen. Ik keek hier eerlijk gezegd heel erg tegen op, omdat ik natuurlijk helemaal alleen hier ben en ik niemand ken. Je zult het ook weer niet geloven... maar er was NIEMAND buiten haha! Er is dus een avondklok hier in Zuid-Afrika, deze gaat al om 21:00 in en de afrikanen houden zich hier letterlijk allemaal aan! Ik kan niet met volle overtuiging zeggen dat ik me daar in Nederland toen der tijd aan heb gehouden lol.

Maar goed, na een aantal minuten stond mijn shuttle klaar en kon ik instappen bij een hele lieve man. Tijdens de rit vertelde deze man vol passie over zijn werk en dat hij de droom heeft om naar Alaska te gaan HAHA, blijkbaar wilt hij even afkoelen. Na vijf minuutjes kwamen we aan bij de Airport Inn Bed and Breakfast. Hier heb ik de sleutel van mijn kamer gekregen van een enthousiaste man (alle mensen zijn hier zo aardig en iedereen vraagt hoe het met je gaat) en daarna lekker neergeploft op mijn bed.

Morgen krijg ik om 7 uur mijn ontbijt en word ik om 8 uur weer naar het vliegveld gebracht. Om 10:30 vertrek ik naar Hoedspruit, een vlucht die gelukkig maar een uurtje duurt.

Welterusten, liefs Gabie

Reacties

Reacties

Deborah Hietbrink

Wat fijn dat je veilig bent aangekomen dat is voor ons weer een geruststelling! De vlgnde vlucht voor de boeg! Have a safe flight again and enjoy voor de mooie dingen die nog gaat komen! ❤️?

Magda

Wow!
Wij kennen elkaar niet, maar ik ben een geloofs-vriendin van je oma, Joke Hietbrink, en las op FB over jouw droomreis! Wat stoer! Ik ga je volgen op deze site.
Wat een bijzonder spannende ervaring om in een totaal ‘verlaten’ Johannesburg aan te komen! Veilige en goede 2e vlucht toegewenst. ?

Femke

Zo vet man dat je daar echt bent... Voelt gewoon beetje unreal vanaf hier. Hopelijk is je tweede vlucht net zo fijn als je eerste en gaat daar ook alles zo makkelijk ❤️ Goede vlucht!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active