Bavianen en KFC

Om 7 uur vanmorgen kreeg ik ontbijt op mijn kamer, een lekkere toast met spiegeleieren, wat bonen en een lekkere toetje. Om 8 uur liep ik naar de receptie om gebracht te worden naar het vliegveld. Toen ik aankwam keek de receptioniste mij geshockeerd aan, ze vertelde me dat de chauffeur al zonder mij vertrokken was met twee dames die eigelijk pas om 8:30 naar het vliegveld moesten. Meteen belde ze de chauffeur op en schreeuwde: "WILBERFORCE you left the girl who actually needed the ride at 8:00, come back right now!". Effe serieus, wie noemt z'n kind nou Wilberforce? Ik hoefde pas 10 uur in te checken op het vliegveld en het was maar 5 minuutjes rijden om daar te komen, dus die paar minuten later maakte geen reet uit... Ik kon er wel om lachen haha. Binnen een paar minuten stond de chauffeur voor mijn neus en reden we richting het vliegveld.

Toen ik eenmaal de terminal deuren door ging werd ik overladen door afrikaanse mannen die mij allemaal de weg wilde wijzen op de airport. Pas na een paar meter besefte ik me dat ik keihard voor de gek werd gehouden, ik werd namelijk geleid naar een plek met allemaal schoenenpoetsers HA. Ik heb helaas deze mannen moeten teleurstellen, my shoes were not in the mood today. Bij de gate naar wat muziek geluisterd en om 10:15 mocht ik het vliegtuig instappen. Het vliegtuig, dit keer een heel klein vliegtuigje, ging om 10:35 de lucht in om vervolgens weer na 45 minuten te landen... Zeer vermoeiende vlucht dus ;)

Eenmaal geland werd het vliegtuig omringd door bavianen! Wát een welkomstcommité. Na een paar meter stopte het vliegtuig opeens met rijden en tot mijn verbazing moesten we daar ter plekken uitstappen. Er was dus geen airport gebouw, maar alleen een landingsbaan lol?! Toen ik wat verder keek zag ik iemand staan met een naambordje met mijn naam erop, ik werd opgehaald met een jeep door Colin de eigenaar van de Woodpecker Lodge. Tijdens de rit naar deze lodge heb ik vooral veel armoede gezien, allemaal kleine sloppewijkjes. Geloof het of niet, maar precies in het midden van al deze shitzooi stond een KFC. Ja je leest het goed, een KFC ha! Waarom je daar precies zo'n fastfood restaurant neerzet? Ik begrijp het niet, jullie?

Na twintig minuutjes en heel wat onverharde wegen verder kwamen we aan bij de lodge. De lodge bevindt zich in het Hoedspruit Wildlife Estate en ik zal hier verblijven tot morgenochtend. In dit gebied loopt overal beveiliging rond (tot nu toe overal waar ik ben geweest trouwens), er zijn hier namelijk stropers en illegale handelaren. Op een paar km van de lodge vandaan waren er allemaal kleine winkeltjes, hier ben ik in de middag naar toe gelopen. Onderweg kwam ik nog meer bavianen tegen en de enige echte pumba! Terwijl ik hem aan het filmen was merkte ik dat hij me aan het achtervolgen was, ik stopte meteen met filmen en wandelde met een rap tempo door want knobbelzwijnen kunnen nog wel eens gevaarlijk zijn (oke ik lieg, het was meer een kleine sprint haha). Na een klein uurtje was ik weer terug met wat te eten en richting de avond heb ik nog effe gefacetimed met mijn vriendinnen.

Nu lekker netflixen en goed uitrusten, morgen gaat mijn avontuur eindelijk écht beginnen. Ik word namelijk om 10:00 opgehaald door de partnerorganisatie en dan rijden we naar het Balule Nature Reserve waar ik deze maand vrijwilligerswerk ga doen! Be aware, foto spams are coming.

Liefs Gabie


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active