I just had giraffe shit in my mouth!

Fun fact, Africa never sleeps. Toen ik gisterenavond om een uurtje of twaalf ging slapen hoorde ik zulke vette geluiden! Huilende hyena's en brullende leeuwen, nu maar hopen dat ik deze snel in het echt zal zien. Eindelijk heerlijk geslapen vannacht en om 6 uur vanochtend ging mijn wekker. Snel ontbeten en daarna gingen Chopper en ik aan de slag met road mantainance. We moesten een hele grote band achter op de jeep haken en deze door een deel van het reserve slepen, waarom? Om de paadjes waar de jeeps rijden gangbaarder te maken en om het zand glad te strijken zodat de sporen van dieren goed te zien zijn. Het is hier trouwens s'ochtends en s'avonds mega koud, maar overdag lekker warm (schommelingen tussen de 20 en 30 graden). Na een uurtje kwamen we weer terug om een meeting bij te wonen (met de mensen die hier wonen/werken), Linette de manager van het Struwig Eco Reserve stelde me hier aan iedereen voor, ze vertelde wat ze daar zo al doen en ze vertelde wat er van mij wordt verwacht de komende weken.

Na deze meeting ben ik op gamedrive geweest, dit is gewoon een ander woord voor op safari gaan. Tijdens deze gamedrive eindelijk heel veel dieren gezien. Rennende giraffen, vechtende impala's, grote koedoes, bosbokken, nijlkrokodillen en heel veel vogels. De vogels die ik heb gespot zijn zazu's (ja die van de lion king!) en trouwbandvogels. Trouwbandvogels zijn vogels waarvan de veren gebruikt worden bij een huwelijksaanzoek bij de Maasaai tribes, de man moet van deze veren een armband maken en deze aanbieden aan de vrouw. Je kan het zien als een duurzame verlovingsring haha.

Naast dieren heeft Chopper me ook veel verteld over de verschillende bomen die hier staan, bijvoorbeeld de apple leaf tree. Deze boom is vernoemd naar het geluid wat de bladeren maken als ze in een hand dichtgeknepen worden: het klinkt namelijk als het bijten in een appel haha. Verder heb ik kei mooie landschappen gezien, man man man ken er geen genoeg van krijgen. Aan alle paden komt gewoon geen eind, overal waar je komt splitsen de paden weer in nieuwe paden.

Na de gamedrive hebben we lunch gemaakt, we hebben gekruide potato wedgies gegeten met wat salade en brood. Zo onhandig als ik natuurlijk ben weer eens in mn vinger gesneden met een aardappelmes. Tijdens de lunch echt bijna een uur gepraat met Linette, deze vrouw heeft zoveel knowledge. Ze vertelde hoe het Kruger is ontstaan en hoe belangrijk de olifant is in het ecosysteem, ook vertelde ze over de corruptie van de huidige president die al het geld van het land in zijn eigen zak steekt (dit is dé reden waarom de afrikanen het zo slecht hebben hier) en ik kwam te weten hoe slecht de regelingen in de ziekenhuizen hier zijn. Het dichtstbijzijnde ziekenhuis vanaf hier is gewoon een uur rijden... good to know. Tijdens dit gesprek was Chopper inmiddels naast ons in slaap gevallen haha.

Na de lunch heb ik een ecology lecture midden in het reserve gekregen, maar eigelijk was dit meer een gesprek aangezien ik hier alles al over wist (voor diegene die het nog niet wisten ik ben biologiedocent). Na de lecture zijn we gras gaan slashen, oftewel met een machete het lange gras wegmeppen. Ik voelde me op dat moment een echte rambo. We moesten dit gras verzamelen zodat er op andere plekken waar geen gras groeit dit opnieuw geplant kan worden. Dit moest je daar gewoon op de grond leggen en daar water overheen gooien en dan zou er nieuw gras moeten groeien.

Tijdens het rondzwaaien van dit fantastisch ding kwam Chopper opeens met zijn hand achter zijn rug aanlopen. Toen hij zijn hand open deed zaten er harde giraffe drollen in. Hij vertelde me dat het een traditie spelletje was dat je deze drol in je mond moest doen en deze zo ver mogelijk weer moest uitspugen. En nee... hij maakte helaas geen grap, maar ik kon het gewoon niet geloven haha. Ik heb Chopper aan het begin van mijn avontuur verteld dat ik de full experience wilde... Becareful what you wish for people. Terwijl ik doodging van de spijt heb ik die drol in me mijn mik gegooid en deze meteen weer uitgespuugd. SHIT. Deze drol is gewoon uit een poepgat gekomen en ik heb het in mijn mond gedaan! Het smaakte echt naar zand en achteraf kon ik er echt keihard om lachen. Gelukkig heb ik bij het avondeten weer normale dingen in mijn mond kunnen stoppen, ik heb namelijk rijst met stir fry gegeten.

Voor morgen staat het volgende op de planning:
07:00-08:00 road maintenance
08:00-08:30 meeting
08:30-12:00 clean bush camp (de plek waar we onder de sterren gaan slapen en ja gewoon midden in de wilde natuur)
12:00-14:00 lunch
14:00-17:00 opening roads
17:00 dinner

Zometeen zal ik ook een kleine fotoserie posten zodat jullie een klein beeld krijgen van wat ik vandaag allemaal heb gedaan. Tot morgen!

Liefs Gabie

Reacties

Reacties

Femke

Giraffe shit is misschien gelijk wat extreem, maaaar het is tenminste vegetarisch ?
En uiteindelijk dus toch nog iets gehad aan Ellians ecologie colleges, lucky you ?

Joke Hietbrink

Wat een dag zeg. Ik zie alles zo voor me. Is het eten lekker? Ben benieuwd naar je volgende avontuur. Live your life to the fullest and enjoy.

Ellian

Nog beter dan Eiland van Brienenoord ? Femke ? Deze zomer hoef ik geen boek, wat schrijf je goed Gabie!

Lia - Travel Active

Wauw wat een avonturen maak je nu al mee zeg! Zó gaaf om je op deze manier te kunnen volgen. Zo te zien heb je het direct al aardig goed naar je zin. Al die dieren, wow! Geniet van je tijd daar! Enjoy!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active