The bachelor

Vanochtend extra vroeg opgestaan zodat ik lekker uitgebreid kon gaan douchen, helaas liep dit helemaal in de soep. Toen ik de kraan aandeed kwam er IJSKOUD water uit. Ik probeerde er nog heel stoer onder te gaan staan, maar nee ik stond echt als een malle te bibberen. Vervolgens maar met mijn kop in de wasbank gaan hangen om in ieder geval mijn haar te kunnen wassen. Om 7:00 zijn we weer road maintenance gaan doen. Onderweg hele coole olifanten botten zien liggen, ik natuurlijk met mijn enthousiasme dat hele ding opgepakt waarop chopper riep: "Don't touch it!". Oeps, to late haha. Naast deze botten heb ik ook al heel veel olifanten sporen gezien, maar tot nu toe nog geen olifanten in levende lijven kunnen zien...

Om 8:00 hadden we weer een korte meeting en daarna zijn we naar de bushcamp gereden, hier kun je midden in de wildernis slapen. We zijn daar naar toe gegaan om er schoon te maken, er zouden namelijk gasten later op de dag daar gaan overnachten. En toen gebeurde het... op de weg naar de bushcamp toe zag ik ein-de-lijk een olifant. Knijp mij even. Holy shit wat vet. Het was een eenzame bull die nog best jong en klein was. Mannetjes olifanten worden na enige tijd verstoten uit de kudde en moeten daarna voor zichzelf kunnen zorgen. Ook heb ik veel kudde mannetjes gazellen gezien, deze groepen worden ook wel bachelors genoemd haha. De mannen doen het hier niet zo goed blijkbaar ;)

Tijdens het schoonmaken van de bushcamp moest ik alles mooi gaan harken en alle olielampen vullen met spiritus. Deze lampen hadden echt mega kleine openingen waardoor ik denk ik wel meer dan de helft van alle spiritus ernaast heb gegoten, onhandig, ging weer heerlijk mensen. Op de weg terug zagen we gewoon nogmaals een olifant, maar dit keer niet eentje maar een hele kudde! Maak me gek. Ik kon hier helaas geen goede foto's maken omdat er veel beschutting was, maar ik heb in ieder geval kleine kalfjes kunnen spotten! Mijn dag kon echt niet meer stuk.

Om 12:00 zijn we wezen lunchen, ik kreeg lekkere gekookte aardappelen met wat groenten erbij. Ik weet niet wat voor kruidenshit ze over het eten heen gooien, maar damn dit smaakt elke keer weer goed (en dat terwijl ik groenten meestal niet te nassen vind). Na de lunch hebben Chopper en ik de gasten, waar ik eerder over sprak, naar de bushcamp begeleidt en ze daar achtergelaten. Vervolgens zijn we 'opening roads' gaan doen. Hierbij moesten we dus de meest bereden paden in het reservaat ontdoen van takken, bosjes en bomen die daar in de weg staan. Ik heb overal blaren op mijn hand en spierpijn in mijn armen... Als je denkt dat knippen met een heggenschaar appeltje eitje is, nope dat is hier hele andere koek. Met mijn kippenkracht moest ik eerst tien keer op dezelfde plek knippen totdat alles was doorgeknipt. Daarnaast moesten de bosjes en de bomen worden weggehakt met een machete, ook dit ging niet gesmeerd haha. Na een aantal keer hakken kreeg ik mega verzuring en kramp in mijn armen, maar heb volgehouden tot het bittere einde van de middag. Rond 16:00 zijn we weer richting Struwig gereden.

Op een paar minuten verwijderd van Struwig gebeurde er iets. De voorgaande dagen helemaal geen olifanten gezien en vandaag heb ik opeens de loterij... We zagen namelijk wéér een kudde olifanten, dit keer eentje die wel 15 tot 20 koppen telde! MEGA VET. Gelukkiger kon je me op dat moment niet krijgen, de olifanten kwamen zo dichtbij! Er schuurde een gigantische olifant langs onze vehicle en er waren 3 kalfjes, waarvan er eentje zelfs ging drinken bij haar moeder. Alles wat je op tv ziet is echt NIKS vergeleken met deze live ervaring, ik kon de matriarch zelfs horen én voelen rommelen.

Opeens kregen we een seintje over de radio dat er ook een luipaard in de buurt was! Zou ik hem nu eindelijk zien? Helaas hebben we deze net misgelopen. Om 17:00 lekker gaan eten, ik kreeg dit keer vegetarisch vlees op spiesjes. Na het eten eindelijk wel warm kunnen douchen, wat een verademing haha. Zojuist 'gezellig' met Chopper het tweede deel van IT gekeken en ga zo weer richting mijn bed, morgen moeten we weer vroeg uit de veren. Het was een dag voor in de boeken.

Morgen morgen staat het volgende op de planning:
06:30-9:00 gasten meenemen op game drive
09:00-12:00 opening roads
12:00-14:00 lunch
14:00-17:00 bush clearing
17:00 dinner

Oja, veel plezier met kijken naar de foto's die ik vandaag gemaakt heb!

Liefs Gabie


Reacties

Reacties

Deborah Hietbrink

Wauw wat gaaf! Wat een happening allemaal! ❤️?

Guntar

Wie kookt er voor jullie? Kan je niet een keer mee in de keuken kijken zodat je wat knowledge mee kan nemen terug naar Nederland en zo lekker voor jezelf kan koken?

Joke Hietbrink

Wat een mooie foto’s. Hoe bijzonder is het dat wat je altijd op de tv ziet hier in het echt mag ervaren. En wat schrijf je ontzettend leuk en goed. Een nieuw talent ontdekt. Ik geniet ervan lieverd en zie elke dag uit naar een nieuwe blog.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active