The Lion King

Vanochtend moest ik om 6:30 de gasten ophalen bij de bushcamp om hun mee te nemen op gamedrive. Toen we daar na een half uurtje rijden aankwamen lagen ze nog allemaal te slapen haha! Een van de gasten kwam half slapend aangelopen en gaf aan dat ze nog wilden slapen... oke dan toch lekker niet. Vervolgens reden we weer terug en opeens trapte Chopper boven op zijn rem. Een leeuwin! Chopper speelde dit gelijk via de autoradio door aan de andere werknemers hier, leeuwen kom je hier namelijk niet vaak tegen en iedereen wilt ze natuurlijk zien. Niet veel later kwam er ook opeens een mannetjes leeuw uit de bosjes, meteen kreeg ik een simba en nala vibe. De leeuwen liepen in rap tempo door en we achtervolgde ze voor bijna twee uur lang, ondertussen kwamen de andere werknemers ook polshoogte nemen. Terwijl we de leeuwen volgden waren deze leeuwen flink bezig met het fabriceren van welpjes (felt bad, they had no privacy haha) en hebben we ze horen brullen! Doordat we de leeuwen zo lang aan het observeren waren liep heel de planning van vandaag in de soep haha, who cares, we saw lions!

Nadat de leeuwen onder onze neus vandaan waren weggeglipt kwamen we weer olifanten tegen! Dit keer een kleine kudde met puberende olifantjes die met elkaar aan het stoeien waren. Ook zagen we een olifant met maar één slagtand, dit ene slagtand wordt een slave tusk genoemd. Uiteraard ook nog heel veel giraffen gezien, eentje die er toch wel uitsprong was een heel donker gevlekt mannetje. Hoe ouder een mannetjes giraffe is hoe donkerder hij wordt, deze moet dus heel oud zijn geweest want zijn vlekken waren bijna zwart. Toen we weer terug waren in Struwig hebben Chopper en ik het nieuwe aangelegde zwembad schoongeveegd en zijn daarna om 12:00 wezen lunchen. De mensen denken hier blijkbaar dat ik thuis niet genoeg te eten krijg, want jeetje wat krijg ik toch kilo's aan voedsel op mijn bord haha! Tot 14:00 lekker van de zon genoten in een hangmat, het was vandaag namelijk lekker 28 graden. Weer heerlijk bij gebruind, sorry not sorry.

Om 15:00 wilden de gasten eindelijk op gamedrive, dus hebben wij deze mensen opgehaald bij de bushcamp. Het was een familie met kinderen... niet handig om mee te nemen op safari! Continu getetter en geschreeuw van die kinderen op momenten wanneer ze stil moeten zijn of net wanneer je wilt gaan filmen, ik stond echt op het punt om ze uit de vehicle te gooien. Maar goed, tijdens deze gamedrive zebra's gezien! Het was maar een kleine kudde maar dat maakte het niet minder bijzonder. Zijn zebra's volgens jullie trouwens wit met zwarte strepen of zwart met witte strepen?

Vandaag was dus eigelijk een hele safari dag, morgen moeten we dus echt aan de slag om het werk van vandaag in te halen. Zondag ga ik de Panorama Route doen, GRUWELIJK veel zin in. Mocht je niet weten wat dit is, google it. Fantastisch. We gaan dan om 4 uur s'ochtends weg en komen waarschijnlijk weer pas laat in de avond terug, een trip die dus een hele dag duurt :)

Om 17:00 lekker spaghetti gegeten, met op de achtergrond een hele kudde olifanten die de rivier ging oversteken. De kleine kalfjes kwamen nog net met hun kop boven het water uit en hielden hun moeders staart vast (smelt). Leuk feitje, ons reserve ligt naast een rivier die letterlijk de 'Olifanten River' wordt genoemd en nu weten jullie waarom. Linette vertelde me dat er in de zomer kuddes langs deze rivier komen van wel 80 olifanten! TACHTIG! Deze invasie van olifanten zorgt er gewoon voor dat alle wegen naar Hoedspruit worden geblokkeerd haha. Ook vertelde Linette dat in de maand juli olifanten massaal hierheen migreren, ik ben dus precies op de juiste tijd van het jaar gekomen! Ben dus benieuwd wat de komende weken met zich mee gaat brengen hierzo.

Net nog even met Chopper IT afgekeken, gisteren viel namelijk mijn laptop tijdens de film uit omdat hij leeg was oeps. Nu ligt Chopper wederom weer snurkend op de bank (zoals iedere avond haha) en ik zoek nog even wat mooie kiekjes uit om aan jullie te laten zien.

Het volle programma voor morgen:
07:00-08:00 road maintenance
08:00-08:30 meeting
08:30-9:30 collect rubbish at bushcamp
09:30-12:00 bush clearing
12:00-14:00 lunch
14:00-16:00 bush clearing
16:00-17:00 insects lecture (getverdemme)
17:00 dinner

P.s. morgenavond zal ik niks posten, ik moet namelijk de volgende ochtend om 4:00 uit de veren, RIP.

Liefs Gabie

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active